Один Тетянин День

241

Всім привіт! Мене звати Таня, мені 36 років, я живу в канадському Торонто з дружиною Вірою і дітьми Алексом і Саймоном, яких ви, можливо, пам’ятаєте з минулих моїх днів, якщо ви давно тут сидите, а також володієте феноменальною пам’яттю. В останній раз я викладала пост в це співтовариство більше чотирьох років тому. За цей час я встигла задолбаться в гонитві за мрією, змінити професію, пережити з цього приводу особистісний криза нецензурних масштабів, швиденько поміняти все назад, і почати насолоджуватися життям з небувалою інтенсивністю. Тепер я працюю пілотом в авіакомпанії Porter Airlines, яка, за цікавим збігом, базується в тому ж аеропорту, з якого я колись зробила перший самостійний виліт… Тільки замість двомісного, майже іграшковий літачок я зараз керма без малого тридцять тоннами літаючого металу, а так все те ж саме — острівець, хмарочоси, і кілометрова з хвостиком смуга, якої малятку Сессне було за очі, а нашому авіалайнеру — впритул.
4:04 — Ідея зняти цей день прийшла до мене в чотири години ранку (ночі?), коли у мене задзвонив телефон. «Доброго дня, Тетяна!» життєрадісно проворковала в трубку планировщица розкладу польотів. «Чи Не хочете ви сьогодні трохи політати?» Політати я як раз хотіла. У січні я була в резерві — тобто, в будь-який момент з чотирьох ранку до четвертої вечора мені могли зателефонувати, щоб замінити мною хворого пілота або заткнути ще якусь діру в розкладі. Але я в компанії працюю досить давно для того, щоб до січня бути на початку списку резервістів» — а це значить, що якщо я не хочу літати, то можу відфутболити льотне завдання вниз за списком. Що я і практично весь січень і робила, тому що незважаючи на те, що я люблю свою роботу, валяти дурня я люблю ще більше. Влітку такі фокуси не проходять, тому що сезон у розпалі, і літати нікому, але взимку у нас відносне затишшя. До кінця місяця я почала боятися, що можу втратити здатність літати, тому вирішила, що наступне завдання беру, не дивлячись! Ну і ось вона, воно. Кладу трубку, хвилин п’ятнадцять збираюся з силами. Потім зі стражданнями вилажу з ліжка і повзу у ванну чистити зубки, негайно шкодуючи про прийняте рішення, тому що лежати під ковдрою було тепло і добре, а перебувати без ковдри у вертикальному положенні — сумно і холодно. У ванній рандомно фотографую шматок стіни; о пів на п’яту ранку навіть це є досягненням!
Один Татьянин День
4:38 — На кухні мене чекають вітамінчики і склянку води з лимонним соком, яблучним оцтом, кайенским перцем і куркумою. Згідно з офіційною версією я щоранку п’ю цю гидоту, тому що вона нібито корисна. Чесно кажучи, я не знаю, чи багато від неї користі. Я таємно підозрюю, що п’ю її головним чином заради того, щоб відчути полегшення на межі екстазу, коли склянку нарешті закінчується.
4:48 — На роботу я їжджу на моєму улюбленому наземному транспорті — велосипеді. Тому тепер треба запхати льотний портфель у велосипедну сумку. Дві хвилини пихтіння, сопіння і кряхтения приносять результат!
4:59 — Прикидаю, де краще прийняти душ — вдома або в аеропорту. Вирішую, що вдома — так буде швидше, і навряд чи я вспотею по дорозі, враховую погодка за вікном. Душ, до речі, контрастний. Суцільне знущання над нещасною тушкою. Зате цієї зими поки що, тьху-тьху-тьху, без застуд, що для мене просто фантастика.
Один Татьянин День
5:14 — Ой, вже майже чверть на п’яту! Пора виходити — явка у мене в 6:05.
До аеропорту мені їхати менше півгодини, але ще треба потрапити на острів, припаркувати велосипед, переодягнутися… Я не те, щоб запізнююсь, але часу на фото не залишається. Тому я тимчасово забуваю про ОМД, і наступні кілька годин опишу без фогографий.
Фух, встигла! Рівно о 6:05 зустрічаюся з КВС-му. Льотне завдання у нас сьогодні не зовсім стандартне: ми переганяємо порожній літак з Гамільтона назад на наш острів. Гамільтон — це місто приблизно в годині їзди на захід від Торонто. За розкладом ми туди не літаємо, але наші літаки іноді виявляються там з різних причин. Частіше за все із-за того, що наш аеропорт закривається в 11 вечора, і якщо з-за затримки вильоту ми не встигаємо приземлитися до цього часу, нам доводиться сідати в Гамільтоні. Іноді ми туди летимо з-за поганої погоди в Торонто або якщо нам потрібна смуга достовірніше (наприклад, у разі неполадок з механізацією крила). Але вчора був просто унікальний випадок — у нашому домашньому аеропорту відмовили посадкові вогні, так що вночі там сісти не зміг ніхто! В результаті в Гамільтоні виявилася мало не третина всього нашого літакового парку!
Незважаючи на те, що літак знаходиться в Гамільтоні, зустрічаємося ми все одно в аеропорту в Торонто, а до Гамільтона їдемо на таксі (точніше, на Прибере). Я всю дорогу тихенько подремываю, і лише до кінця поїздки трохи оживаю, щоб перегорнути схеми Гамильтоновского аеропорту та інструкції компанії, що стосуються польотів звідти.
7:15 — Проходимо через термінал, виходимо на перон… КВС присвистывает і дістає смартфон, щоб зберегти цей чудовий вигляд. Це однозначно рекорд — стільки наших літаків одночасно тут не було ніколи. Може, простіше перебазуватися в Гамільтон, ніж переганяти все це отару в Торонто?
Хороша новина — літак «чистий», обробки спеціальною рідиною не вимагає. Погані новини — нам потрібна дозаправка, і ми замкнені іншими літаками. Сам політ з Гамільтона в Торонто триває лічені хвилини, але на землі нам довелося проваландаться більше години.
Один Татьянин День
8:57 — А найприкріше те, що політати мені так і не довелося, тому що КВС теж не літав майже місяць, і хотів освіжити свої навички. Так що в цьому польоті він був pilot flying — тобто власне керував літаком, а я виконувала обов’язки pilot monitoring — радіообмін, натискання всяких другорядних кнопочок, і, власне спостереження за параметрами польоту і підстраховка. Зазвичай протягом дня КВС і другий пілот чергують ці ролі, але коли політ у рейсі всього один, та й той десятихвилинний, це, звичайно, неможливо.
Цей політ дуже інтенсивний із-за своєї виняткової нетривалості, тому наступну фотографію я зробила тільки на землі, після приземлення в Торонто.
9:11 — Ще трохи довелося почекати, поки не звільниться наш гейт. Нарешті, ми паркуем літак, і звільняємо місце для наступного екіпажу. Виходимо в термінал через багажне відділення — так швидше.
Один Татьянин День
9:12 — Кілька років тому нашому аеропорту присвоїли ім’я канадського аса Біллі Бішопа (на що сильно образилися жителі міста Оуен Саунд, звідки Бішоп родом, і де вже був аеропорт, названий в його честь). З цієї нагоди в терміналі повісили копію літака, на якому воював Бішоп.
9:13 — КВС прямує додому, а мені ще треба здати польотний звіт, тому я йду в кімнату екіпажу (crew room — не знаю, як це по-російськи, вибачте!) Кімната набита битком, дозвіл на зйомку у всіх присутніх отримати нерально, тому я фотографую тільки двері.
9:21 — Папери здані, йду переодягатися з форми в цивільне. Цей ангар, в хвилині ходьби від терміналу, фігурував у першому моєму дні в співтоваристві. Тут базується льотна школа, в якій я працювала кілька років, і по старій пам’яті мені тут залишили локер, тобто закривається шафка. Там я зберігаю форму і валізу між польотами.
Велосипед там же паркую.
9:28 — Сгребаю в оберемок цивільне, і йду в душову переодягатися. Вид до/вид після:
9:38 — Тепер сгребаю форму, і тягну її назад до локеру.
Один Татьянин День
9:46 — Через вісім хвилин все утрамбована, організовано, упаковано — можна їхати додому! Тільки піджак забираю з собою, віднести в хімчистку.
9:47 — Прощальний погляд на ангар. Ось на цьому агрегаті я колись опановувала навички польоту на двомоторних літаках… В минулому році агрегат відзначив своє п’ятдесятиріччя. Та це ще що — приборному польоту на двох моторах я взагалі вчилася на літаку 1951-го року випуску. Всередині, що цікаво, він був обладнаний краще деяких авіалайнерів — електронний дисплей, автопілот, супутникова навігація, всі справи! Напевно до цих пір літає собі в своїй Флориді і околицях.
9:53 — Чотири роки тому до нашого аеропорту на острові прорили тунель, і я до сих пір майже щодня дякую за це долі!
Один Татьянин День
П’ятнадцять хвилин чекати парою або п’ятнадцять секунд ліфт — є різниця…
10:02 — Пором, звичайно, досі ходить. Перевозить автомобілі. Ох, скільки часу я витратила за всі ці роки, стукаючи зубами на морозі, чекаючи цю чортову посудину… Помахаємо парому ручкою, і поїхали додому.
10:08 — Велопрокат в Торонто зазвичай користується попитом, але не сьогодні. Сьогодні холодно і дме сильний вітер. Я шкодую, що не одягла балаклаву. По дорозі в аеропорт вітер був попутний, а зараз дме в обличчя.
Один Татьянин День
10:15 — Зате велодоріжку вздовж озера у нас завжди чистять оперативно.
10:18 — Замість лавок у нас зараз модно ставити ось такі стільці. Мені подобається. (За поваленым сміттєвих баків можна судити про силу вітру.)
10:28 — Цей міст означає, що половина шляху пройдена. Додому я їду набагато повільніше, ніж на роботу. По-перше, з-за фотографування, а по-друге-за вітру.
Один Татьянин День
10:39 — А ось ще один міст. Що дивно, почищеный!
10:39 — Тільки заїзд чомусь залишили зледенілим, доводиться по слизькому схилу тягнути велосипед на міст, поминаючи чистильників льоду і снігу тихими, незлыми словами… А ось цей сміливець навіть не став злазити з великою… я б, напевно, не ризикнула.
10:40 — З мосту, звичайно, видно усюдисущу вежу CN Tower. Сподіваюся, вона вам не набридла, тому що буде ще, і не раз. Це як Ейфелева вежа у Парижі — орієнтир! Точка відліку. Початок координат. Основа основ.
Багато Торонтчане зазначають, що через відсутність бащни відчувають себе трохи втрачено і незатишно, гуляючи по містах, схожим на Торонто, типу Чикаго або Нью-Йорка.
Один Татьянин День
10:55 — По дорозі хочу зробити зупинку в хімчистці, але, пошаривши по кишенях, виявляю, що у мене немає ключів. Ой, блін, значить, я їх в кишені льотної куртки залишила, забула перекласти. Зупинка скасовується — ключів немає, велосипед не пристебнути замком, а залишати його без замка навіть на хвилиночку загрожує втратою велосипеда. Так що їду додому відразу. Привіт, будинок!
11:00 — Поруч з будинком настінний розпис, жівопісующая життя в наших краях років, так, сто тому. Сьогодні однозначно відповідає картинці зліва…
11:01 — Раз ключів немає, доводиться дзвонити в домофон. І мені навіть відкривають, ха-ха!
Один Татьянин День
11:06 — Розбудила собачку! Собачка натякає, що непогано б сходити провітритися.
11:13 — Куди діватися… Розшукую запасні ключі, і виходимо на пару хвилин.
11:17 — І майже відразу повертаємося назад (по сходах, тому що мені пару місяців тому стукнуло в голову, що буду підніматися в квартиру пішки, якщо без велика… собачка, знову ж таки, любить скакати по сходинках). Просто, сьогодні Віра працює з дому, і через пару годин ми поведемо тварина разом на нормальну прогулянку. А це було так… технічна п’ятихвилинка. 🙂
Один Татьянин День
11:37 — І ось, нарешті, перша за день їжа! ЇЖА!!!!!
11:39 — За перекусом гортаю картки, які зробила ще під час введення в дію в якості лінійного пілота — кожен день хоча б по кілька хвилин, але освіжую пам’ять.
11:55 — Другий підхід до холодильника.
Один Татьянин День
12:03 — У середині лютого ми їдемо на гірськолижний курорт у Квебеку, так що займаюся плануванням, бронюванням, та іншої нудної, але необхідної для гарного відпочинку тяганиною.
12:21 — Віра відривається від роботи, і спостерігає за тим, як я методично фотографую навколишню дійсність. На цій фотографії запечетлен момент, коли її осіняє думка: «О господи, знову цей твій день, чи що?»
13:26 — Закінчую планування. Півтори години витратила, жах! Тепер поїздка просто зобов’язана вдасться. На честь закінчення цієї нудятины, фотографую вид з вікна. На ньому, зрозуміло, повинна була бути вежа, але її не видно, тому що знову пішов сніг. Ну а у Віри настає обідню перерву, і ми нарешті виходимо з дому і йдемо гуляти з собакою по-справжньому.
Один Татьянин День
13:40 — Піджак, нарешті, відправляється в хімчистку.
13:49 — А ми з Вірою вирушаємо на пробіжку. Я її вмовила почати бігати по програмі » Couch To 5K — Від Дивана До Пятикилометровке. Я сама пройшла її пару років тому, і навіть вже взяла участь в парі забігів, хоча до цього ніколи бігати не вміла і не любила.
13:49 — А вже собачку на ім’я Sneakers (у перекладі — «Кросівки») бігати сам бог велів. І не скажеш, що у неї обидва коліна прооперовані… І хоча вона обожнює бігати і стрибати, і, дай їй волю, може робити це годинами, я завжди уважно спостерігаю за тим, чи не починає вона кульгати. Іноді трапляється.
Один Татьянин День
13:53 — Добре вздовж озера бігати. Красиво.
14:01 — Обіцяла я вам вежу? Тримайте!
14:11 — Після пробіжки, собака йде в гості до Ріку. Знайомтеся, це Рік, мій давній друг, і у нас з ним на двох одна собака. Рік живе в тому ж будинку, що й ми. Він доглядає за собакою, коли ми працюємо, вчимося, пірнаємо з аквалангами і т. д. і т. п., тобто офігенне кількість часу. Це як мінімум наполовину його собака. Він кличе її своїм персональним тренером, тому що вона водить його на довгі і інтенсивні прогулянки. 🙂
Один Татьянин День
14:19 — Готую обід. Ну, готую, це голосно сказано. Розігріваю заздалегідь приготоване і заморожене. Здорово економить час.
14:39 — Стругаю салатик, і вуаля! Ідіть жерти, будь ласка!
14:47 — А Віра знову за роботою, поки я мию посуд і взагалі намагаюся трохи зменшити ентропію в окремо взятій квартирі.
Один Татьянин День
15:02 — Але ось робочу нараду закінчено, посуд майже вся помыта, і нам пора знову на вихід.
15:04 — Машина, яка заводиться дистанційно — це дуже зручно взимку. А ще у неї є підігрів керма… не треба більше отмораживать пальчики бубликом.
15:10 — Я веду, а Віра на моє прохання, фотографує. Якщо придивитися, то ліворуч можна розгледіти автобусну зупинку, де чекає автобуса хлопчик у червоному. Це Алекс, ми проїжджаємо повз його школи! Бибикаем йому.
Один Татьянин День
15:30 — Приїхали! Починаємо урок. Це студія, в якій ми з Вірою віднедавна займаємося танцями. Що цікаво, до танців ми обидві досить рівно дихаємо, але ми шукали заняття, яким ми могли б займатися разом і приблизно на одному і тому ж (нижче плінтуса) рівні. Після того, як Віра відкинула східні єдиноборства і циркову акробатику, а я наклала вето на гончарне мистецтво, варіантів залишилося небагато. На фото з Вірою наш інструктор, вона класна, ми її любимо. 🙂
16:18 — Урок закінчено, чапаем назад до машинки по заметах.
16:41 — Діти, зрозуміло, вже вдома, і вже вперлися в свої гаджети. На цій фотографії вони, здається, ще не усвідомили, що суворі мами приїхали.
Один Татьянин День
17:04 — Знімаємо з дітей навушники, відбираємо іграшки, намагаємося посадити за інструменти. Діти пасивно чинять опір, аморфною масою осідаючи на мебелях, але ми невблаганні. Шоу маст гоу він, чилдрен.
17:09 — Поки діти вправляються з нотами, я роблю рекомендовану фізіотерапевтом розминку для ступень, щоб подолати наслідки недавньої травми гомілки. Віра ще трохи працює роботу.
17:31 — За вікном тим часом смеркне. І вежа (адже ви встигли за нею скучити, ги лол)!
Один Татьянин День
17:33 — А нам знову на вихід. У фойє нас зустрічає Рік. Ми їдемо в центр, відзначати Тетянин День! Саймон, на жаль, погано себе почуває, тому вирішує залишитися вдома.
18:09 — Приїхали.
18:26 — Кращий подарунок — живе пиво! 🙂 Обожнюю живе пиво!
Один Татьянин День
18:28 — Ну і бенкет горою. За вечерею Алекс заявляє, що раз є Тетянин День, то повинен бути і Алексов день, а то це несправедливо. Я відповідаю, що в Канаді дуже легко поміняти ім’я, і раз йому так важливо мати день його імені, ми його підтримаємо, якщо він захоче перейменуватися в Тетяну. Не хоче.
19:39 — Назад нас везе Віра, тому що вона не п’є алкоголь. З-за цього з нею дуже зручно ходити в злачні місця і піддаватися злу, а потім з комфортом їхати додому. Тільки спочатку нам треба заїхати в аеропорт. Навіщо? Правильно, за ключами ж!
19:45 — Біля входу нас зустрічає статуя Біллі Бішопа в натуральну величину.
Один Татьянин День
19:48 — Все те ж саме, що і раніше сьогодні — ліфт вниз, тунель, підйом вгору, виходжу з терміналу…. ВОНА!!!! А ви думали вежа на сьогодні закінчилася? Як би не так!
19:53 — Заходжу в ангар, з трепетом відкриваю локер… Ура, ключі знайдені! Їдемо додому!
20:32 — Вдома валяється на дивані страждає Саймон. Щоб розважити його, вирішуємо пограти в Дженгу. Всі по черзі програємо.
Один Татьянин День
21:01 — Оскільки в родині всі музиканти, крім мене, Віра теж сідає за інструмент. Увечері ми граємо тільки у вітальні, тому що сусіда за стінкою вісімдесят з гаком років, і йому нашій какафонии не чутно, ми запитували.
Ну а кому ведмідь юшки оттоптал, тому, тобто мені, домывать залишилася посуд.
21:25 — Укладаємо дітей спати. Зверніть увагу на зоопарк в ліжку. Людині чотирнадцять років! Сорок перший розмір ноги!! І він досі спить ось з таким ось звіринцем, і перед сном обов’язково вимагає підіткнути ковдру, обійняти і розповісти казку. Однією ногою (сорок першого розміру…) досі в дитинстві, інший рішуче крокує у доросле життя.
Один Татьянин День
21:44 — Діти покладені, ведемо собаку на прогулянку. Сил на фотографування більше немає.
22:54 — Вечірня гігієна — і спати!