Туреччина. Газіантеп

254

Наш час перебування в Шанлиурфі підійшло до кінця. Під спекотним січневим сонцем ми попрощалися з нашим турецьким іншому на автобусній зупинці і вирушили в місто Газіантеп, там нас чекав рейс на літак до Стамбула завтрашнім ранком.
Останній погляд на Шанлыурфу. Величезний автовокзал. Їдальня. Поліцейські ліплять собі кебаб. Ми смачно удобрюємо суп спеціями:
Турция. Газиантеп авиатур
Хліб в будь-якому кафе Туреччини безкоштовний і вода теж. майже скрізь:
Наївшись досхочу завантажили свої ранці в автобус. Світло і кондиціонер, ходь цілий день їдь на такому:
Я задивлявся на місцеві краєвиди. В основному за вікном були камені і скелясті пагорби, але іноді проносилися виноградники і просто зелені поля. Бачити таке було не звично для звиклого до зими росіянина:
Турция. Газиантеп авиатур
Не можна знову і знову не похвалити турецькі дороги. Рівне, з ідеальною розміткою шосе на п’ять з плюсом, але найдивовижніше, протягом сорока хвилин при нашій швидкості тут ловив безкоштовний дорожній вайфай!.
В кожне крісло вмонтований телевізор, де можна дивитися новини, камеру переднього виду автобуса, слухати музику з флешки і дивитися запропонований фільм. З фільмів бойовик «Недоторканні» з Дольфом і Сталлоне і бекмамбетовщина «Особливо небезпечний» з турецкоговорящими Хабенським і Джолі.
Зручно. Від нічого робити можна поклацати:
Турция. Газиантеп авиатур
По дорозі ми проїхали ще два великих міста. У містах були пальми і старовинні замки і старих жовтих каменів. Мені іноді здавалося, що ми їздимо на автобусі по Іраку.
Приїхавши в Газіантеп я дуже здивувався тому, як в місті брудно. Це перше місто в Туреччині, де я зустрів коричневі калюжі, купи сміття і розбитий асфальт:
У центр міста ми прибули на битком набитій маршрутці, водій якої навіть не взяв у мене грошей за проїзд:
Турция. Газиантеп авиатур
Роман, у якого як зазвичай защекотался джміль в одному місці, миттю почав шукати тут газиантепскую пам’ятка — музей Мозайки, але де він — ніхто не знав і тільки охоронець музею підказав, куди нам йти.
Ми так його і не знайшли. Ніхто з перехожих не знав де він і лише вказували нам приблизний шлях, якщо розуміли про що йдеться. З англійською тут туго.
З усього цього я зробив висновок, що Газіантеп — це той же Ростов або Краснодар.
Тут такі ж дороги в латках, мчать маршрутки і теж стукає по рейках трамвай:
Турция. Газиантеп авиатур
Тут можна побачити всюди радянські вишукування сімдесятих у будівлях:
Радянський вхід на стадіон:
Совковий стадик, обвішаний банерами:
Пам’ятник місцевому Леніну:
Звичайний пам’ятник мужику на коні:
Ларьок:
Турция. Газиантеп авиатур
Ну а центр забудовується великим торговим центром:
І безликими офісними будівлями з синіми стеклами:
Все тут віддавало Батьківщиною, тому і фоткати мені не особливо хотілося і весь фотозвіт я зафигачил на мабилку:
Турция. Газиантеп авиатур
Ларьок з шавермой. Зупинка. Люди чекають трамвай. Дерева в світлодіодах. Натурально Краснодар в листопаді:
Поспішають у справах:
Пошук музею Мозайки привів нас у центр Газіантепа де стоїть фортеця. Все як у Пскові. Або в Новгороді:
Турция. Газиантеп авиатур
До речі по всьому місту багато де торгують на вулиці оливками в промислових масштабах і ще фісташками:
А це газиантепский пульсуючий як гейзер фонтан:
Було холодно і ми зайшли всередину газиантепской фортеці:
Тут, загалом, нічого цікавого:
Лише у кожного барельєфа з героїчними турками:
Мовить з колонки мужик:
Турция. Газиантеп авиатур
І розповідає про ратний подвиг:
Часів першої світової:
Пыщь:
Перемогли:
А ось цей герой схожий на вусатого Путіна:
На дворі було вже давно за темно, у мене промокли ноги і ми вирішили прикантоваться в одному з кафе. Спочатку як ласуни забурились в солодощі, де добрий турків пригостив нас місцевої смакотою, запрягаючи свого синка підносити її нам на металевих тацях. Це пропитавшаяся в цукровому сиропі локшина, обсыпанная тертими фісташками. Ну, це я так зрозумів, доки жував цю солодкість, запиваючи її чаєм з фірмовою турецької гуртки.
Незабаром під’їхала ще одна добра душа. Бородатий хлопець, до якого ми впишемо переночувати з сайту «кочсерфинг», начебто він так називається. Він зустрів нас на машині, багато розмовляв і сміявся. Я вже втомився за день і хотілося швидше зайти в тепло.
Нас привезли в будинок з трикімнатною квартирою, яку знімають молоді хлопці-студенти. Досить забавні, всі як один веселі, трохи сором’язливі і тільки парочка з них знала англійську мову. За нас як завжди рулювала Тетяна.
Живуть вони дуже непогано:
Турция. Газиантеп авиатур
Були кімнати, в яких можна було запросто знімати якийсь молодіжний серіал про життя студентів:
Вайфай звичайно ж:
І звичайно ж:
Турция. Газиантеп авиатур
З глечиком і холодною водою. Насправді я вже погано пам’ятаю чотири кімнати було в їх квартирі чи все таки три. Але туалету було два. Один з душем, а один просто очко-дірка з глечиком.
Хлопці нагодували нас їжею, ми пригостили їх вином, трохи посміялися над чим могли ми з Ілюхою вырубились спати.
Вранці наш день почався дуже рано. Добрий друг викликав нам таксі і ми помчали з похмурого Газіантепа в його аеропорт.
В аеропорту на огляді у мене на сканері знайшли пирочиный ножик! У мене! Я три рази доводив що у мене нічого немає, спустошив вже весь рюкзаг і виявляв незадоволену міну туриста, але в підсумку на сканері реально був бачить темний складаний ножик. Виявляється, це так лягли стамбульські магнітики, які я віз у подарунок. Турок, який сидів на рентгені, вибачився.
В аеропорту була цивілізація:
Турция. Газиантеп авиатур
Оголосили посадку і ми йдемо до літака:
Зверніть увагу на полі аеропорту. Ідеально рівне:
Через годину ми будемо в Стамбулі. Квиток, до речі, нам обійшовся в 800 рублів. Це ж відстань в Росії коштує як мінімум 3000, при тому, що ціни на паливо в Туреччині ми з вами вже знаємо які. Дорожче лише у Монако: